Державними стандартами початкової загальної освіти визначено: «Протягом навчання у початковій школі учні повинні оволодіти ключовими компетентностями, які передбачають їх особистісно-соціальний та інтелектуальний розвиток, формуються на міжпредметній основі та є інтегрованим результатом предметних і міжпредметних компетенцій». Тому особливого значення набуває якісна організація навчально-виховного процесу.У своїй роботі намагаюся дотримуватися загально прийнятих правил дидактики та методик у поєднанні з сучасними, новітніми технологіями.Навчання - основна форма розвитку пізнавальної активності школярів. З одного боку, під час навчального пронесу школярі здобувають нові знання, які розширюють їхній світогляд, а з другого боку - у процесі активної пізнавальної діяльності розвиваються навчальні можливості учня, завдяки яким він може самостійно і творчо не лише використовувати запас знань, а й шукати нові, задовольняючи свої потреби в пізнанні. Роботу з виховання пізнавальних інтересів на уроках я будую у такій послідовності: цікаво - знаю – вмію Проблема пізнавальної активності учнів початкової школи на уроках актуалізується у низці нормативних документів. Так, у «Концепції початкової освіти» зазначається наступне: «Об’єктами контролю у процесі навчання є: знання про предмети і явища навколишнього світу, взаємозв’язки і відношення між ними та про способи розумової і практичної навчально-пізнавальної діяльності; вміння та навички застосовувати засвоєні знання; досвід творчої діяльності; досвід емоційно-ціннісного ставлення до навколишнього світу, до інших людей, до самого себе». «Державний стандарт початкової загальної освіти» побудований з урахуванням пізнавальної активності учнів, що засвідчує наступна цитата: «Цей Державний стандарт початкової загальної освіти розроблений відповідно до мети початкової школи з урахуванням пізнавальних можливостей і потреб учнів початкових класів…».
Працюючи в пошуку результативних методів роботи, я прийшла до висновку, що процес формування вмінь і навичок стає набагато ефективнішим, якщо організувати навчання у співробітництві, яке ґрунтується на спільній діяльності і взаєморозумінні вчителя і учнів. Саме таке навчання, з використанням інтерактивних технологій, сприяє формуванню ключових компетентностей школярів, підвищує інтелект дитини, зміцнює її віру у власні здібності, стимулює активність і творчість.
.Виходячи з практики, я
працюю над проблемою « Розвиток розумової діяльності і пізнавальноі активності молодших школярів. Навчання - основна форма розвитку
пізнавальної активності школярів. З одного боку, під час навчального пронесу
школярі здобувають нові знання, які розширюють їхній світогляд, а з другого
боку - у процесі активної пізнавальної діяльності розвиваються навчальні
можливості учня, завдяки яким він може самостійно і творчо не лише
використовувати запас знань, а й шукати нові, задовольняючи свої потреби в
пізнанні.Велику увагу приділяю використанню інноваційних технологій, створюю
проблемно-пошукові ситуації на уроках як мотиваційний компонент.
Технологія проблемного навчання грунтується на системі
проблемних ситуацій. У Ι – ΙV класах - це постановка перед учнями певного
пізнавального завдання, яке містить у собі суперечність, викликає дискусію,
спонукає до роздумів, пошуків і висновків. Цією проблемою
опікувалися педагоги та психологи: Лернер І. Я., Махмутов М. І., Савченко О.
Я., Митник О. Я., Байбара Т. М., Матвогикін А. М., Алексюк А. М., Сухомлинський
В. О.
Проблемне навчання можна
інкрустувати в будь-який предмет, але для цього, звичайно ж,
вчителю потрібно додатково попрацювати творчо. Хоча основні проблеми
відрізнятимуться між дисциплінами, існують деякі спільні характеристики (Duch,
Groh і Allen, 2001):
·
Проблема повинна стимулювати учнів шукати
глибшого розуміння концепцій чи теорій.
·
Проблема повинна вимагати, щоб учні приймали
обґрунтовані рішення та захищали їх.
· Проблема повинна містити такі завдання, щоб
для їх вирішення учням необхідно було пов’язати її з попередніми курсами /
знаннями.
·
Якщо проблему вирішують у групах, вона має
бути такого рівня складності, щоб стимулювати учнів об’єднатися задля
досягнення мети.
·
Якщо проблема передбачає багатоетапність
вирішення, то початкові кроки мають бути цікавими та відкритими, щоб мотивувати
учнів до дослідження.
Немає коментарів:
Дописати коментар